اخبار

عواملی در کاهش عمر باتری ماشین تاثیر دارد

وظیفه ی باتری ماشین تامین انرژی مورد نیاز برای استارت زدن خودرو ، برف پاک کن ها و… می باشد ، همچنین تامین انرژی لازم برای به کار انداختن لوازم جانبی خودرو همچون رادیو هنگامی که ماشین خاموش است ، بر عهده ی باتری ماشین می باشد .

ماشین ها باید هر چند وقت یکبار استارت زده شوند ، در صورتی که برای مدتی ماشین استارت نخورد ، باتری دشارژ می شود . دشارژ و شارژ شدن مجدد پی در پی ، عمر باتری را کاهش می دهد .

وسایلی در خودرو وجود دارند که ممکن است هنگام خاموش بودن ماشین از انرژی باتری استفاده کنند مثل چراغ های ماشین ، ضبط ماشین ، سیستم گرمایشی و سرمایشی و … . اگر این اتفاق بیافتد ، عمر باتری کاهش میابد .

برای توقف های کوتاه مدت ماشین را خاموش نکنید ، زیرا جایگزین کردن نیروی صرف شده در باتری نیاز به زمان دارد که با روشن و خاموش کردن زیاد ماشین ، این زمان را در اختیار باتری قرار نمی دهید . این امر در درازمدت سبب کاهش طول عمر باتری می شود .

کار کردن باتری در دمای نامناسب سبب آسیب دیدن آن می شود . در سرما شدید با سفت شدن روغن موتور ، نیاز به نیروی اولیه ی بیشتر جهت استارت زدن ماشین  می شود . در هوای گرم هم به صفحات داخل باتری آسیب وارد می شود به طوری که قادر به عبور جریان الکتریسیته نخواهد بود . توصیه میشود برای جلوگیری از بروز این مشکلات از عایق استفاده کنید .

فروشگاه باتری کاوه ارایه دهنده خدمات فروش و پشتیبانی باتری خودرو - باتری ups - باتری صنعتی در شرق تهران

ارسال نظر

کاربر گرامی، برای ثبت نظر خود روی دکمه روبرو کلیک کنید

ثبت نظر