اخبار

باتری به باتری کردن خودرو

باتری به باتری کردن خودرو برای زمانی مناسب است که باتری شما دشارژ شده باشد و شما از سالم بودن دینام ماشین خود اطمینان حاصل کنید . در این صورت پس از باتری به باتری کردن و روشن کردن خودرو ، دینام پس از مدت زمان مشخصی ، باتری دشارژ شده را شارژ می کند . تجربه نشان داده است اگر باتری خودرو فرسوده باشد ( بیش از 2 سال کار کرد داشته باشد ) ، امکان شارژ مجدد توسط دینام امکان پذیر نخواهد بود .

باتری به باتری کردن خودرو به روش های  زیر انجام می شود :

ماشین با باتری سالم را در کنار خماشین با باتری فرسوده طوری پارک میکنیم که در نزدیک ترین فاصله از هم قرار بگیرند تا کابل ها به سر باتری ها برسند . هر دو ماشین را خاموش کنید ، سپس یک سرکابل قرمز رنگ را به قطب مثبت باتری سالم و سر دیگرش را به سر مثبت باتری دشارژ متصل میکنیم . در مرحله ی بعد ، یک سر کابل مشکی رنگ را به سر منفی باتری سالم متصل کرده و سر دیگر کابل را به بدنه ی خودرو یا موتور خودرو که باتری دشارژ دارد ، متصل میکنیم .

برای برسی کردن سلامت باتری ماشین خود میتوانید به صورت رایگان به فروشگاه باتری کاوه مراجعه کنید.

ماشین با باتری سالم را استارت بزنید و پس از چند دقیقه خودرو با باتری دشارژ را استارت بزنید .
اگر خودرو روشن شد ، اجازه دهید که 15 الی 20 دقیقه روشن بماند تا باتری قبل از خاموش شدن شارژ شود .
اگر خودرو روشن نشد ، بعد از چند دقیقه دوباره استارت بزنید .
اگر همچنان ماشین روشن نشود ، کابل های باتری به باتری را برسی کنید زیرا کابل های موجود در بازار اغلب دارای روکش پلاستیکی زخیم و مغز مسی ضعیف می باشند . مغز مسی ضعیف و متراژ زیاد کابل ها اجازه عبور جریان با شدت بالا را نمی دهد در نتیجه خودرو با باتری دشارژ روشن نمی شود . در این صورت از کابل با مغز مسی زخیم تر استفاده کنید .

در اخر  اگر نتوانستید با روش گفته شده برای باتری به باتری ماشین ، خودرو ی خود را روشن کنید ، باتری کلا باید تعویض شود و یا اصلا مشکل به باتری ربط ندارد ( این تشخیص را به کارشناسان مربوطه باتری کاوه  واگذار کنید.)

کلمات کلیدی خبر

ارسال نظر

کاربر گرامی، برای ثبت نظر خود روی دکمه روبرو کلیک کنید

ثبت نظر